Shed – The Killer [50WEAPONSCD/LP08]
După două albume foarte bune lansate la Osgut Ton, Shed face tranziția către un sunet mult mai matur prin lansarea albumului său The Killer la 50 Weapons.
Albumul de debut, Shedding the Past, a fost răscrucea la care a început să producă muzică, ca parte dintr-un concept mai larg, simbolizând detașarea sa ce s-a produs până în acel moment. La scurt timp după acesta a venit The Traveller, care poate fi interpretat ca un rezumat al carierei sale muzicale, cuprinzând cele mai bune piese înregistrate pe o perioadă lungă de timp, care au fuzionat într-un concept foarte atemporal.
Shed a ajuns la cel de-al treilea album și sunetul său, deși este foarte divers, este distinctiv, putând fi recunoscut în orice set. The Killer este o combinație între sunete techno, dubstep, ambiental și IDM și este primul album compus de la cap la coadă pentru a fi o lansare unitară și a fost creat într-o singură lună, martie 2012.
Albumul este o afirmație foarte îndrăzneață a artistului prin care anunță lumea că albumul său este exponentul suprem al stilului său muzical, creativitatea sa fiind, cel puțin la ora asta, pe culme. Afirmația pare a fi întru totul adevărată, unele piese fiind de-a dreptul impresionante. Shed a abordat un stil relativ conservator, folosindu-se de construcții simple, încărcate cu sunete puternice, cu o personalitate care să se poată afirma pe orice ring de dans.
Albumul este deschis de un maraton de aproape 4 minute compus din acorduri ambientale de detroit techno, care sintetizează senzația de perspectivă creată de album. Atmosfera nu este foarte veselă pentru că lucrarea, în ansamblul ei, este una foarte închisă și destul de dură și industrială. I Come by Night, este un exemplu de techno puternic atipic pentru artist, dacă e să-l judecăm după ritm, însă care compensează foarte bine prin atmosfera bogată din jurul tobelor centrale.
Deși The Killer este o lucrare unitară, pe ea veți regăsi și Praetorian, care a fost lansată anterior, însă care este foarte bine modulată pentru a se potrivi conceptului de față. Piesa este transformată într-o secvență ambientală, registru în care se regăsește și Gas Up.
Din punct de vedere al temelor sonice atacate, albumul poate fi împărțit într-o secvență dură, specifică orelor de vârf ale nopții în care lucruri ciudate se petrec și într-o secvență foarte muzicală, plină de optimism și speranță, aduse odată cu răsăritul soarelui. Tranziția între cele două secvențe este misiunea piesei Day After care reușește să îmbine într-un mod foarte liniștit regretele trecutului cu speranța viitorului, într-un ritm mai spart, cum ne-a obișnuit artistul.
Cea mai bună piesă a albumului este cu siguranță V10MF!/The Filler care reia foarte bine influențele rave ale artistului. Piesa este o tornadă de energie, cosntruită pe un ritm relativ liniștit și care va semăna haos pe orice ring de dans.
Ascultând albumul nu poți să-ți reții senzația că pare neîncheiat. După cum este construit, rămâi cu impresia că finalul rămâne încă necunoscut, atât pentru că piesa este intitulată Follow the Leader, cât și datorită senzației pe care ți-o lasă, datorită noutății sunetelor folosite pentru repertoriul artistului. Sunetul lui Shed va fi cu siguranță mult mai diferit în următorul album, însă deocamdată datele lansării nu se cunosc.
Shed -The Killer este disponibil pe beatport.