Various Artists – Werkschau [BPC227]
Deși nu se vede, noi suntem mari consumatori de BPitch Control pentru că de aici ne luăm doza de house călduros. Ne place acest label pentru că întotdeauna au avut grijă să lanseze muzică plină de suflet, într-o concepție diferită de ce înseamnă Detroit Techno. Practic ambele concepte enunțate anterior exprimă muzică cu viață în ea, însă fiecare are o modalitate diferită de a etala asta.
La BPitch Control găsim o influență feminină foarte accentuată, atât în modalitatea de expunere a brandului cât și în muzica pe care o lansează. Din acest punct de vedere, această casă de discuri este unică în lume și a reușit să-și adune foarte mulți fani de-a lungul timpului, o mărturie a calității produselor sale.
Acestea fiind spune, putem trece la a arunca o privire asupra ultimei compilații realizată de această casă de discuri, adică la „Werkschau”. Pe scurt, ne sunt oferite 17 piese care reflectă istoria de peste 10 ani a casei de discuri. Din fericire, nu avem în față doar o selecție a celor mai bune piese ci mai degrabă o selecție de artiști din perioada fondării BPitch, care își unesc forțele cu cei reuniți de curând sub acest nume. Dintre producătorii reuniți pe „Werkschau” trebuie să-i reamintim pe Paul Kalkbrenner, Mark Broom, Zander VT și Sascha Funke. Desigur, toți artiștii sunt buni, dar i-am amintit pe cei de mai sus pentru că au reușit să ofere ceva cu totul special scenei pe parcursul carierei lor. Mai ales Paul Kalkbrenner, care nu a mai ieșit în public cu vreo operă nouă de când cu succesul înregistrat cu „Berlin Calling”, iar de atunci a trecut o vreme bună. Acesta a spart gheața cu „Plätscher” prin care se simte că vacanța luată de autor a fost bine-meritată pentru că acordurile cu care a revenit sunt foarte jucăușe, perfecte pentru a face mulțimile să țopăie frenetic pe ringul de dans.
Din cele 17 piese, 4 sunt compuse de femei ceea ce nu poate decât să ne încânte. Deși par puține, nu cred că veți mai găsi o compilație din aria techno-house unde proporția feminină a compozitorilor se apropie așa de mult de un sfert din total. Nu întâmplător piesa noastră preferată de pe acest album este „The Kiss”, realizată de bine-cunoscuta Ellen Alien. Artista învârte techno încă din 1992 și este una dintre cele mai persistente imagini feminine de pe scenă și de-a lungul timpului și-a schimbat și modulat sunetul în funcție de aparatura disponibilă. Pare interesant și totodată oportun faptul că ea a ales să producă pentru această compilație o piesă care folosește bucăți muzicale care amintesc flagrant de perioada de început a casei sale de discuri. La început opera ei pare ruptă din anii 90` cu câteva sintetizatoare specifice rave-ului, dar din fericire restul elementelor sunt pe cât se poate de moderne, iar sunetul care rezultă este excețional.
Nu o să ne oprim asupra fiecărei piese de pe acesta pentru că nu intenționăm să scriem o nuvelă aici, în schimb vă recomandăm câteva dintre ele, cele care ni s-au părut că aduc ceva cu totul special în domeniu:
- We Love – Harmony Of The Spheres
- Dillon & Coma – Aiming for Destruction
- Kiki & Lenz – Morning Maniacs
- Zander VT – Gotta Look Up To Get Down
- The Sky Is Black feat. Robin Guthrie – Telefon Tel Aviv
Acestea sunt doar câteva pe care noi le-am considerat ieșite din comun, însă puteți fi siguri că tot „Werkschau” este presărat cu momente magice, pline de intensitate și de sentiment, la fel ca acești 12 ani ai Bpitch Control. Putem să considerăm această compilație ca un epilog al unei perioade în viața casei de discuri în care a reușit să treacă de la statutul de mică mișcare la cel de fenomen global, iar următorii ani nu pot fi decât mai buni decât aceștia.
Îi așteptăm cu nerăbdare!