Puterea internetului [editorial]
Muzicienii noi din ziua de azi cresc cu internetul lângă ei și cu toate acestea se pare că prea puțini înțeleg care este puterea, în adevăratul sens al cuvântului, a internetului. Subevaluarea acestei unelte nu este specifică doar scenei muzicii electronice ci este o problemă a întregii sfere muzicale.
Din punctul nostru de vedere, internetul este un spațiu virtual care nu cunoaște limite încă. Pentru un artist, internetul în sine este casa de distribuție perfectă, care nu cere contracte stricte și care-i permite utilizatorului să pună ce condiții vrea operelor sale. Sau cel puțin asta ar trebui să fie. Mediul virtual oferă șansa oricărui producător să-și popularizeze producțiile printr-o varietate de unelte: de la Facebook, la Youtube și la reviste de profil, într-un timp minim.
Prin comparație, unei case de producție i-ar putea lua o săptămână să distribuie producțiile, în mod fizic, doar în țările vecine celei de producție, pe când prin internet, publicul de pe întregul mapamond are acces la producție din chiar momentul publicării. În condițiile acestea, este normal ca magazinele de muzică fizice să dispară pentru că menirea lor a fost depășită și ele nu-și mai justifică existența. În mod paradoxal, casele de discuri, care rețin o bună parte din veniturile producătorului, încă rezistă, deși ele sunt mai păguboase pentru artist decât magazinele de muzică. Ne referim strict la casele de discuri ca distribuitori ai materialelor finite.
Câte canale ale dj-ilor ați văzut pe Youtube? Prea puține.
Mediul virtual nu permite doar popularizarea operelor ci și o grămadă de posibilități de a scoate bani din munca lor și cea mai bună parte e că nu trebuie să împartă acești bani cu niciun terț, dar sunt prea puțini cei care profită cu adevărat de aceste oportunități. Câte canale ale dj-ilor ați văzut pe Youtube? Prea puține. Vedeți în schimb o grămadă de canale ale caselor de discuri, care fac doar publicitate.
Problema credem că e una simplă de tot: producătorii, cei de muzică electronică, sunt leneși. Nu ne referim la cei din vârful piramidei, la cei care au succes, ci la nivelul producătorului și dj-ului mediu. Îi puteți recunoaște după faptul că spun tot timpul că vor să ajungă sus, dar își bat capul cu un set promoțional doar o dată pe an, maxim de două ori. Ei nu se obosesc niciodată să-și înregistreze setul când au un eveniment și au o grămadă de planuri, care nu se concretizează niciodată, sau care, odată începute, sunt abandonate.
Concluzia acestui editorial este că vrem să vedem mai mulți artiști mai implicați în ceea ce fac, artiști care să profite de șansele pe care le au acum și mai puțini artiști care să se plângă de lipsa șanselor. Internetul oferă toate șansele și oportunitățile de care aveți nevoie. Trebuie doar să profitați de ele!