Thomas Schumacher – Stand Up [EBM004]
Thomas Schumacher face parte din clubul select al artiștilor care au la activ aproape douăzeci de ani de carieră și a intrat recent și în rândurile celor cu patru albume de studio în palmares cu lansarea de față, Stand Up.
Albumul ne arată un artist care nu se poate desprinde de trecut dar care încearcă să experimenteze cât mai mult. Din păcate, Stand Up ne-a lăsat impresia unui producător captiv în limitele pe care chiar el și le-a impus. Deși este destul de divers, albumul strălucește doar acolo unde sunetul este mai conservator pentru stilul consacrat. Diversitatea albumului se remarcă prin densitatea elementelor de soul și funk
Stand Up ar fi trebuit să fie un album prin care artistul se detașează din tiparele consacrate deja, un album care să iasă în evidență în comparație cu restul operei sale, care are un volum apreciabil. Din păcate, ținta este ratată complet.
Dintre cele 13 piese, sunt destule care pot fi etichetate ca mediocre și doar câteva care ies în evidență. Dintre cele din urmă putem aminti Warehouse, pentru modul în care folosește bucățile vocale, și What You Wanna Shake, prin care aduce omagiu scenei house americane a anilor ’90. Piesa care a constituit centrul recentului extras de pe acest album, Every Little Piece, realizată în colaborare cu Caitlin prezintă un sunet suficient de aproape de electro-pop încât să putem afirma, fără nicio reținere că Thomas Schumacher a devenit un artist profund comercial. Tente de comercial avea și înainte, dar nu la o asemenea anvergură.
Piesele precum Do Real, Vorfreunde, Fangbenger și Banshee prezintă sunetul clasic al artistului, arătându-ni-l ca pe un producător nostalgic. Deși timpul producțiilor de acest gen a trecut, el totuși insistă, deși mare parte a producțiilor sale, și nu sunt puține, prezintă acest sunet. Până și piesa T.W.E.N.T.Y., care este prezentată ca fiind de influență rave a anilor ’90 și care e destinată a ni-l prezenta pe artist în splendoarea tinereților sale, este doar o umbră a acelor ani.
Piesă emblematică pentru direcția artistului este totuși Is Your Kettle On? realizată în colaborare cu Chelonis R Jones. Piesa este punctul culminant al albumului și este cea mai emotivă de pe album. Plină de angoasă, piesa reușește să aducă un pic de claritate în traseul muzical al artistului și ne arată o formă muzicală pe care producătorul încă încearcă să o stăpânească.
Stand Up este un album mediocru în conținut, dar cu o structură decentă. Chiar dacă nu a reușit să-l facă complet, artistul a făcut un pas înainte în tehnica de compunere a unui album. Chiar dacă la ora actuală Thomas Schumacher pare un artist captiv, după toate semnele el încearcă să inoveze. Unii se mișcă doar mai greu. Până la urmă munca de producție muzicală nu trebuie să fie perfectă pentru că este un proces bazat pe încercare și eroare.