Inflația caselor de discuri
După cum spuneam anterior, casele de discuri se află într-un moment de cotitură în ceea ce privește modul lor de funcționare și nu vedem foarte multe adaptări la noul mod de funcționare al pieței.
Mărcile mari sunt cel mai puțin receptive la schimbare și probabil aceasta nu va veni din partea lor pentru că dimensiunea lor le face foarte conservatoare. O dată ce s-au văzut stăpâni peste o cotă bună de piață vor face cel mai la îndemână lucru pentru a o păstra: vor lupta împotriva schimbării.
Astăzi are loc o inflație a numărului de case de discuri. Orice producător care a reușit să-și impună un stil personal reușește să-și publice o marcă proprie fără mari dificultăți. Firmele de distribuție sunt mai mult decât fericite pentru volumul suplimentar de muncă, publicul e mai mult decât fericit pentru că poate urmări mai ușor un anume stil muzical, iar producătorii au un bonus decent la venituri pentru că nu mai trebuie să cotizeze la alți terți. Dar sunt lucrurile atât de bune pe cât par?
Cu siguranță. Existența mai multor mărci nu poate decât să ascută concurența între acestea pentru a produce muzică mai bună și mai originală, pentru că producătorii sunt mai motivați să se facă remarcați. Masa sunetelor comerciale va rămâne amorfă, iar cei din underground vor căuta tot mai multe moduri prin care să se distingă de colegii lor.
Ar fi și câteva efecte secundare, dar acestea sunt pur formale. Această creștere va decredibiliza cuvântul „casă de discuri” pe măsură ce administrarea uneia de către un producător se transformă din excepție în regulă. Deja nu mai e ieșit din comun pentru un dj să se laude că lansează o casă de discuri pentru care nu are planuri concrete mai mari de următorul an. Mai mult, etalonul pentru evaluarea succesului unui producător nu va fi asocierea cu anumite case de discuri ci asocierea cu alți producători, iar în realitate aceasta este de multe ori conjuncturală și mult mai ușor de influențat.
Pentru unii va fi o provocare să nu se lase cuprinși de acest val și să nu irosească energie pentru stabilirea unei mărci care poate fi sortită eșecului din cauza lipsei calităților administrative necesare. Sperăm să nu dăm câțiva producători buni pe manageri mediocri.