Probleme cu etica [II]
Nu e niciun secret că scena EDM are ceva probleme cu etica, după cum am remarcat și cu alte ocazii. Din păcate, acestea nu privesc doar furturi de la alți autori ci și de la cei care susțin tehnic industria. Spre exemplu, zilele trecute au apărut din nou bârfe despre cum unii dintre cei mai populari producători fac milioane folosindu-se de soft piratat. Nici nu mai contează dacă faptele sunt adevărate sau nu pentru că publicul larg deja și-a format o imagine despre cei suspecți și despre cât de ușor sunt făcute acele milioane. Efectele se întind până la influențarea tinerilor aspiranți la o carieră în domeniu, care înțeleg că pot pirata orice soft necesar atât timp cât nu sunt prinși și nu numai asupra lor. I-am include aici până și pe organizatorii care consideră că e acceptabil să arunce comunicate de presă pline de erori gramaticale. Este vorba de o problemă generală a scenei: lipsa de respect.
Din fericire există și excepții la aceasta dar care au un profil prea mic pentru a spera la schimbarea atmosferei generale a scenei. Aici toată lumea e sceptică față de ceilalți și într-un fel e de înțeles, pentru că toți și-au luat o țeapă la un moment dat, fie că sunt organizatori, fie că sunt dj, fie că sunt tehnicieni de sunet, dar e deplorabil că permit unor evenimente izolate să le influențeze întregul mod de lucru.
Indiferent de cauze, scena e aproape lipsită de o cultură a responsabilității și a respectului față de colegi în ceea ce privește segmentele mai populare ale ei.
Lumea underground e ceva mai curată pentru că nu există suficient public pentru toată lumea, iar cei implicați devin mai cooperanți, dar și aceasta este privită din afară cu aceiași ochi cu care este criticată și cea populară, astfel încât cele două nu pot fi separate.
Așadar, lipsa de responsabilitate implică toate sub-culturile EDM și ar fi necesară o mișcare colectivă a celor implicați pentru a sprijini un mesaj de responsabilitate și respect pentru a recâștiga credibilitatea în fața publicului larg. Asta doar dacă se va vrea vreodată ca muzica electronică să fie văzută ca o artă serioasă, nu doar ca o grămadă de sunete făcute de tineri fără nicio pregătire.